آیا رابطه ای بین مصرف زالزالک و قند خون وجود دارد؟

زالزالک و قند خون،رابطه زالزالک و قند خون،رابطه مصرف زالزالک و قند خون،تاثیر مصرف زالزالک و قند خون،تاثیر زالزالک و قند خون،خواص زالزالک و قند خون،خاصیت زالزالک و قند خون

زالزالک و قند خون ، رابطه زالزالک و قند خون ، مصرف زالزالک و قند خون ، تاثیر مصرف زالزالک و قند خون

در این مطلب از سایت جسارت به رابطه بین زالزالک و قند خون می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آنتی اکسیدان موجود در زالزالک باعث تسریع در روند جریان خون می‌شود، و مصرف این گیاه باعث درمان بیماری‌هایی مانند مشکلات روحی و روانی، فشارخون، قلبی و عروقی و لک‌های پوستی می‌شود. 

زالزالک و قند خون

زالزالک یا کویج با نام علمی Crataegus aronia میوه جنگلی و کوچکی است که بیشتر به رنگ قرمز یافت می شود. فصل برداشت این میوه اواخر تابستان و اوایل پاییز می باشد.زالزالک گیاهی از خانواده رز است که یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند.این میوه اگر چه جثه ‌ای کوچک دارد ولی بسیار پُرفایده و مغذی است و به رنگ ‌‌های زرد و نارنجی در اکثر نواحی معتدل می‌ روید.رسیده ی این میوه، شیرین، گوشتی و دارای هسته ‌های زرد رنگ فراوان است.عمده خواص زالزالک به دلیل ترکیبات موجود در آن است. این میوه دارای ویتامین های B و C می باشد.همچنین از دیگر ترکیبات موثر در زالزالک می توان به آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانیدین‌، فلاوونوئید و پرو آنتوسیانیدین‌ اشاره کرد.این ترکیبات بدن را از اثرات مخرب مواد شیمیایی، دود سیگار و آلاینده ها در امان نگه می دارد.با فعالیت این آنتی اکسیدان ها گرفتگی عروق و حساسیت رگ های خونی کاهش می یابد در نتیجه سلامت قلب حفظ شده و احتمال بیماری های قلبی نیز کاهش می یابد. گردش خون بهتر انجام شده و ماهیچه های قلب تقویت می شود و از دردهای آنژینی جلوگیری می شود.

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.